Oči otvara polako. Jedno pa drugo. Potrebno joj je par sekundi da ukapira gde se nalazi. Samo par sekundi. Sada je gledam u oči. Lovim reakciju na ovaj scenario. Na sebe, na mene, na odeću na podu, na sunce na njenom stopalu. Oči joj se bore da nađu fokus. A onda nađu mene.

Usne se krive u blagi osmeh i mislim da će mi grudi eksplodirati.

Ništa ne govori. Njene ruke počinju upitno da tragaju po mom telu. Prolazi mi prstima kroz kosu. Napipava čvorove na glavi. Ima ih nekoliko. Nije zgrožena. Nije ni sinoć bila.

„Šta je ovo?“

Jagodicama prstiju nežno miluje vrhove par čvorova. U očima upitnici.

„Rogovi“.

Iz grla joj izleti cvrkutavi nasmejak.

„Đavolski?“

Prsti su joj se zaustavili na najvećem.

„Ne. Rogovi jednoroga“.

Zbunjen pogled.

„Ali… nije jedan… ima ih više“.

Kao da se stvarno dovodi u pitanje da li sam jednorog.

„Ispustili su me na glavu kada sam bio ždrebe. Ja sam jako retardiran jednorog. Av-av“.

Celo telo joj zatreperi kada se nasmeje. Zapliva nogama i preplete ih oko moje. Prsti ponovo prelaze preko manjih rogova.

„Da li jednorozi plaču suze duginih boja?“

„Samo kad im se piški“.

Još jedan cvrkut.

Srednji prst joj je zastao na najmanjem.

„Da li bole?“

„Samo kada se smejem“.

Ruka joj se udaljila. Ozbiljno i zabrinuto me je pogledala. Onda se nasmejem. Onda se i ona nasmeje. Celim svojim telom.

Dok me nežno jednom rukom miluje po kosi, drugom, onom sa narukvicama, dolazi do grudi. Pogledom pratim nelakirane nokte. Glava joj i dalje odmara na mojoj utrnuloj ruci. Prsti počinju da prate dugačku plavu putanju od vena na mojim grudima koje se prostiru preko mojih ruku.

„Jako su plave. To je reka“.

Blago zariveni nokat prati „reku“ i ucrtava crvenu liniju tik do nje. „Reka“ protiče ispod njene glave

„Ovo je put. Oboje vode ka meni“.

Ćutim. Ona dune par pramenova sa lica. Prsti joj se vraćaju niz „reku“ do ramena. Do ožiljka. Jagodicom golicljivo prelazi preko njega.

„Od čega je?“

„Od metka“.

Frkne ravnodušno.

„Reci mi.“

„Od ljuljaške“.

Zbunjena tišina.

„Stvarno?“

„Stvarno. Vrteo sam se na ljuljašci ukrug u mestu tako da se lanci isprepliću, zatim puštao da se lanci razvežu dok se ljuljaška vrti. Jednom sam previše ispreplitao lance, uklještili su me i tako sam dobio ranu od metka“.

Oči su joj se blago uvećale.

„Vidiš, meni je ta priča mnogo zanimljivija od obične priče o rani od metka. Znam da je istinita. Znam da je tvoja. Mislim da se nikom nešto tako tupavo nije desilo na svetu. To ne može da se izmisli“.

Njeni prsti odlutaju do mladeža na mojim grudima.

„Da li ti smeta?“

„Ponekad“.

„Da li ima ime?“

„Nema“.

Ćuti par trenutaka. Skupila je očne kapke i razmišlja.

„Zvaće se Sesil. Kao u onom filmu o kom smo sinoć pričali. Sećaš se?“

„Naravno. Volim taj film“.

„I ja“.

Smeje se.

Onda njene ruke napuštaju moje telo. Potpomaže se njima u pokušaju da ustane sa kreveta. Svojom utrnulom rukom pokušavam slabašno da je zadržim uhvativši je za bok. Zastane na trenutak, pogleda me preko ramena i ustane. Graciozno hoda pored kreveta u svojoj crnoj majici. Na desnom bedru su ocrtani tragovi posteljine. Njena reka. Hoda polako. Želi da je gledam. Dah njenog tela je još uvek na krevetu pored mene, pa nastavlja da je prati kroz sobu. Miris.

Seda pred ogledalo. Ogledalo taštine, kako ga zovu Englezi. Ovo je nekad bila soba mojih roditelja. Mnogo godina je prošlo od kada je majka sedela pred ovim ogledalom. Ima komodu sa tri velike fioke, jedno ovalno ogledalo u sredini i dva poluovalna „krila“, pomoću kojih se žena može pogledati iz svakog ugla. Fioke su odavno prazne. Pred ogledalom je stara muzička kutija.

Ona gleda mene u ogledalu. Otvara kutiju. Skuplja svoju razbarušenu vranastu kosu i prebacuje napred preko levog ramena. Otvara gornju fioku i iz nje izvlači nekorišćenu četku. Nije prazna. Kao da je znala. Polako češlja svoju meku kosu. Iglice četke klize kroz vlasi. Pomalo zastanu, pa opet nastave. Muzika je stala. Zvuk četke u kosi ispunjava tihu sobu.

Posmatra me.

Ja posmatram nju.

Devojčica sa najvećom željom na svetu.

Ne pomeram se.

Ne želim nikad da se pomerim.

[28. jun 2017]

