-Opet kinder-jaje.

-Već smaram sa tim, a?

-Ne, sviđa mi se. Volim ih. Ali zašto baš to?

-Sama si rekla. Voliš ih. Ko ih ne voli?

-Volim ja mnogo što šta. Sigurno imaš dobar razlog zašto mi ih daješ.

-Eto tako. Bez razloga.

-Ne može da bude bez razloga.

-Stvarno hoćeš da znaš?

-Ne bih pitala da neću, magarče.

-Hajde da krenemo od ovog: da li misliš da stvari koje radimo za druge mogu nekad biti nesebične? Davanje poklona samo zarad davanja poklona ili činjenje nekog dobrog dela.

-Ne mislim. Sve ima cilj. U nekom najčistijem obliku je da bi se osećao dobro jer si nekog usrećio ili ti je neko zahvalio. Ne postoje nesebična dela.

-Misliš li da je to loše? Biti sebičan?

-Zavisi na kakvu sebičnost misliš. Ako uzmeš celu čokoladu i ne podeliš je s bratom to je loše. Ako mi daš kinder-jaje i očekuješ zahvalnost ili nešto drugo, to ne mora da bude loše. Mada je loše ako se ljutiš kada ne dobiješ nešto za uzvrat. Može da bude toksično. Ali mislim da neka normalna sebičnost mora postojati u svakom jer nas to vozi napred da učinimo sebe srećnim i zadovoljnim. Znači, zaključili smo da si sebičan? Kakav ti je cilj sa ovim poklončićima?

-Pokušavam da te se dočepam preko devojčice u tebi.

-Ha, kako to pokvareno zvuči. Znači bila sam u pravu. Misliš da ih zato volim? Zato što me sećaju na detinjstvo.

-Verovatno. Jako smo osetljivi na stvari iz detinjstva. Nostalgija je prilično moćan instrument koji nas kontroliše ili kojim može neko da se kontroliše.

-A čekaj, kažeš da pokušavaš da me se dočepaš preko devojčice u meni. Nije li to neka vrsta pedofilije, đubre jedno pokvareno?

-Nije. Ne želim devojčicu, već ženu. Ovo je kao kad se obraćaš devojčici i kažeš joj da ima lepu tetku ali to kažeš dovoljno glasno da tetka čuje.

-Stvarno si pokvaren.

-Možda. Možda ništa manje pokvaren od svih ostalih. Samo ostali ćute, ili nisu svesni toga što rade. Sami sebe ubede da su nesebični ili da ne pokušavaju da manipulišu drugima. Meni je to malo tužno. Kada ne shvataš šta u stvari radiš.
-U pravu si. I meni je.

-Da li još uvek želiš ovo kinder-jaje nakon objašnjenja?

-Naravno da želim, pokvarenjaku. Ali pazi, dočepaćeš me se jedino ako budem izvukla pingvina sa Madagaskara.

-Dogovoreno.

 

[12. januar 2020.]