[slika preuzeta sa https://www.lizwfineart.com/art-gallery/whirlwind-abstract-wind-painting/ ]

Uhvatio sam sebe da mi ponovo nedostaješ. Kao prošle godine. Mislio sam da sam to izgubio. Taj osećaj. Emociju koja bi me konačno vezala za nekog. Izgleda da nisam još uvek. Ali plašim se da sam jako blizu. Stvarno.

Možda je to zato što je sve prethodno bilo uzaludno pa sam umoran. Samo to. Dovoljno je.

Ne osećam pritisak kada sam sa tobom. Uživo ili umrtvo. Kako god. Ne razmišljam pola dana šta je potrebno da ti kažem ili napišem niti da li ćeš misliti da sam ludak ako je to nešto pogrešno. I ne bi trebalo da bude pogrešno ako ništa nije negativno.

I mislim da razumeš. Da postavljaš prava pitanja. Da ti je stalo. To mi izvlači kosti iz jame katrana. Drevna mrtva životinja koja se probudi i želi da stvarno čuje kako je tebi. Da postavi tebi prava pitanja. Da te sasluša i dodirne.

Sve što se dešavalo pre tebe je bilo penasto romantiziranje. Tada su to za mene bile kule. Zidine. Neprimetno su se srušile preko mene. Dopustio sam da me zakopaju. I sad shvatam da nisu bile od cigala i kamenja. Ili možda jesu. Možda si samo sklonila šut i izvukla me nagore.

Još nisam napolju. Ne dok je on tu. I nikad se neću usuditi da te od njega odvratim. To bi bilo sebično. Surovo. Ako pođemo od pretpostavke da posedujem takvu moć i da si ti neživi objekat koji odleti na stranu na koju ga odnese vetar. Ali nisi. Tvoje je da izabereš šta te čini srećnom.

Bilo je i dana kada smo sedeli zajedno i želeo sam da odeš. Da budem sam. Ne zato što si dosadna. Znam da nije to. Možda zato što ne mogu da te imam. Vagon tog i svih ostalih razloga je moj. Kvazi-viteški. Staklen spolja. Čeličan iznutra. Zimi hladi, a leti greje. Ćihu-ćihu.

Mnogi bi rekli da mi, onda, u stvari, nije ni stalo. „Ako se ne boriš, onda ti nije stalo“. Briga me za to.

Život nije turbo folk pesma.

I ja nisam džek-pot.

Samo je tu to. Da mi nedostaješ.

Da ti se radujem.

Iako se to ne vidi.

[24. jul 2022.]