Povukla ga je za ruku, što ga je trglo iz odlutalosti. 

Ona: “Jesi li dobro?” 

On: “Da…. da. Učinilo mi se da vidim nekog kog poznajem…” 

Namrštila se upitno. 

Ona: ”Poznaješ nekog iz Rumunije?” 

On: ”Da. Mada ne mora neko da bude odavde da bismo ga nasumično sreli u muzeju u drugoj zemlji…” 

Ona: “U pravu si. Kako sam glupa.” 

On: “Nisi, idiote. Izvini što sam učinio da pomisliš tako nešto”. 

Nasmejano ga je udarila po ramenu, a zatim ga uhvatila za ruku I stegla. 

Ona: “Koga si mislio da si video?” 

On: “Andreja. Upoznali smo se pre pet-šest godina na nekom seminaru I sreli se na još par seminara nakon tog u narednih par meseci, pa sam ga dobro zapamtio. Družili smo se”. 

Ona: “Uh, dobro je, mislila sam da je neka žena”. 

On: “Što? Ne bojiš se muškaraca?” 

Ona “Ne, ne lože tebe muškarci”. 

On: “Otkud možeš da znaš šta sve mene loži? Ljudi umeju da kriju stvari”. 

Ona: “Da…. ne, ne lože te. Mislim, nisi tipičan primer hetero-alfa-mužijaka…” 

On: “Hm… hvala?” 

Pa ga je udarila jer ju se prekinuo. 

Ona: “ALI, privlače te samo žene”. 

Pogledao ju je, zanjihao glavu par puta u stranu kako bi simulirao reč “možda”, ali nije uspeo da je zbuni. 

Ona: “Stvarno misliš da je to on? Hoćeš da mu se javimo?” 

On: “Ne, nije on. Ovaj je mršaviji i ima neku hipi frizuru…” 

Ona: “Pa dobro, ljudi se menjaju…” 

On: “… i ne verujem da bi sada bio vodič u muzeju. Matematičar je. Poznaje istoriju, ali je opsednut matematikom. Barem je bio”. 

Ona: “Zašto mu se nisi javio da dolaziš?” 

On: “Nismo u kontaktu. Nije mi ni palo na pamet. A i glupo je nekako. Prošlo je 100 godina”. 

Ona: “OK je da pružiš nekad ruku nazad ka ljudima. Nije potrebno toliko truda kao što predstavljaš. Samo probaj. Nemoj da razmišljaš da li je vredno tvog vremena ili da li neko to zaslužuje. Očigledno si ga zapamtio. Sigurno vam je bilo zabavno to vreme koje ste proveli zajedno”. 

Klimno je. Zagrlio ju je kako bi probao da pokaže da vidi koliko se trudi da ga izvuče iz rupa sopstvenog razuma koje je iskopao tokom života. Zahvalan je na tome, ali to ne može da joj kaže. 

On: “Bilo je zabavno. Ali neka… nije važno. Jesi li gladna?” 

Najveće plave oči u svemiru dekorisane diskretnom niti bale koja je zakoračila iz usta. 

Ona: “Uvek!” 

Našli su veliki restoran, prepun mladih ljudi. Sigurno turista. Konobar ih je doveo do njihovog stola. Lepa Azijatkinja ju je uhvatila za ruku i uzbuđeno joj se obratila. 

Lepa Azijatkinja: “O, bože, kako si slatka! Izvini što sam te spopala, ali bih te bukvalno pojela!” 

Ona: “O, hvala, ali…” 

Lepa Azijatkinja: “Mislim da bih ovog momenta mogla da se kresnem s tobom. Može čak i neki lik da nam se pridruži. Onaj tamo, ili možda ovaj u crvenoj majici za stolom pored stuba…” 

U ovom momentu je spazila da Ona nije sama, namrštila se i uperila prstom. 

Lepa Azijatkinja: “… u, ne ovaj….” 

On: “Hvala!” 

U međuvremenu su seli na svoja mesta, pa je on podigao nož. 

On: “Ne znam da li da si prekratim muke odmah ili prvo da ručamo”. 

Nasmejale su se. 

On: “O, gle, malo je zakrivljen, verovatno će učiniti da bolje iskrvarim”. 

Lepa Azijatkinja: “Izvini, šalila sam se”. 

On: “Ne, ne, sve je u redu. Normalno je da ti neko nije privlačan. Još nismo ni došli do toga što hoćeš na moje oči da mi otmeš devojku, ali prosto do sad nisam bio u ovakvoj situaciji, pa nisam siguran da li je potrebno da je nekako branim, ili možda da tebe napadnem. Verbalno, naravno”. 

Ona: “Hmmm… razume se. Jeste malo čudno…” 

Okrenuo se prema Njoj.  

On: “Možda treba da pokušam da je šarmiram kako bi mi dozvolila da prisustvujem vašoj seksualnoj koridi” 

Ona: “Pa, ‘ajde!“ 

Okrenuo se prema lepoj Azijatkinji. 

On: “OK, pošto fizički nisam po volji, možda bi mogao da te impresioniram svojim mentalnim kapacitetom i obrazovanjem. Nije tajna da ljudima može biti atraktivna nečija profesija. Medicinska diploma, na primer!” 

Lepa Azijatkinja: “Uuuu, imaš par bodova!” 

Ona: “Ali, nisi doktor…” 

On: “Tačno, to je bio samo nasumični primer! ALI, ta činjenica može ići u prilog efikasnosti rukovanja ovim nožem. Pošto nisam hirurg, napraviću takav nered da ni Penelopa ne bi mogla me zakrpi”. 

Ona se samo uhvatila za stomak i počela nekontrolisano da se smeje. Lepa Azijatkinja se namršteno nasmejala. Izgleda da je i to moguće.

On: “OK, za sad smo utvrdili da bih bio jedino jako efikasan samoubica”. 

Lepa Azijatkinja: “I to je nešto. Neću da povučem bodove koje sam ti dala, i još uvek bih dobila svoj dezert”. 

I uperila je prstom u Nju. 

Ona: “Budalo jedna, upiškiću se zbog tebe!” 

Ustala je i otrčala do toaleta. 

On: “Hvala na bodovima, mada verujem da će moja jedina nagrada nakon ovog malog performansa biti dezert sa ukusom urina”. 

Lepa Azijatkinja se nasmejala. 

Lepa Azijatkinja: “Vidim šta vidi u tebi. Lepo je to što imate. Prijatno”. 

[18. novembar 2023.]